ПІДВИЩЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОГО РІВНЯ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ
Безпечність окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються або перебувають в обігу є визначальними у відносинах між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами.
Спеціалісти Чортківського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області та Центру надання адміністративних послуг Монастириської міської ради провели обговорення Постанови КМУ від 07.11.2023 року № 1156, щодо визначення процедури комплексної електронної публічної послуги «е-Підприємець», що забезпечує спрощення умов для провадження підприємницької діяльності та передбачає включення до такої електронної послуги – державну реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів.
Співпраця з ЦНАП та залучення спеціалістів до участі в прийомі документів та реєстрації заяв від суб’єктів господарювання дозволяє ефективно проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу, забезпечує обмін інформацією щодо застосування законодавчих норм та положень, сприяє безбар’єрності та дозволяє суб’єктам господарювання максимально швидко та прозоро отримувати адміністративні послуги.
Державна реєстрація потужностей операторів ринку є першим кроком у забезпеченні простежуваності харчових продуктів на будь-яких стадіях їх виробництва, зберігання і реалізації.
Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Державна реєстрація потужностей здійснюється територіальним органом Держпродспоживслужби шляхом внесення відповідної інформації до реєстру на безоплатній основі. Потужностям у реєстрі присвоюється особистий реєстраційний номер.
Не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку роботи потужності оператор ринку зобов’язаний подати до територіального органу компетентного органу заяву про державну реєстрацію потужності в паперовій або електронній формі, в якій зазначаються найменування, ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), місце проживання оператора ринку, назва (опис) потужності, її адреса, заплановані види діяльності та перелік харчових продуктів, виробництво та/або обіг яких планується здійснювати, вид оператора ринку за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеною Господарським кодексом України (суб’єкт мікро-, малого, середнього або великого підприємництва).
Виробники ремісничих харчових продуктів та харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження до заяви додають також інформацію, яка дає змогу ідентифікувати такі харчові продукти, та декларують обсяги виробництва на тиждень у середньому протягом року.
Заява про державну реєстрацію потужності засвідчується підписом оператора ринку або уповноваженої ним особи та реєструється територіальним органом компетентного органу в день її надходження.
У разі подання заяви в електронній формі засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг через Портал Дія така заява формується в довільній формі, придатній для сприйняття її змісту, відповідно до відомостей, передбачених для цієї заяви. Така послуга надається за бажанням фізичної особи, яка має намір започаткувати та/або провадити підприємницьку діяльність. Надання електронних публічних послуг, які входять до складу послуги «е-Підприємець», засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (https://my.gov.ua/) є альтернативним способом їх отримання та не виключає можливості отримання цих послуг у визначеному законодавством порядку.
Підставою для відмови у державній реєстрації потужності є надання неповної інформації або наявність раніше прийнятого рішення про державну реєстрацію цієї потужності. Відмова у державній реєстрації потужностей з інших підстав не дозволяється. У рішенні про відмову в державній реєстрації потужності обов’язково зазначаються підстава для відмови та фактичні обставини, що підтверджують наявність такої підстави.
Рішення про державну реєстрацію потужності або про відмову у такій реєстрації приймається протягом 10 календарних днів після отримання відповідної заяви оператора ринку. Копія рішення про державну реєстрацію потужності або про відмову у такій реєстрації надається (надсилається) оператору ринку протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
У разі подання заяви через Портал Дія (за наявності технічної можливості) або інші електронні інформаційні ресурси компетентного органу державна реєстрація потужності здійснюється автоматично, в режимі реального часу, шляхом внесення інформації, передбаченої порядком проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам.
Оператор ринку має право розпочати експлуатацію потужності за принципом мовчазної згоди, якщо протягом 15 робочих днів після подання ним заяви про державну реєстрацію потужності територіальний орган компетентного органу не прийняв рішення про відмову у державній реєстрації потужності або не надав копії такого рішення оператору ринку.
Якщо за результатами здійснення заходу державного контролю виявлено незареєстровану потужність, обов’язковість державної реєстрації якої встановлено цим Законом, та отримано інформацію, достатню для її державної реєстрації, територіальний орган компетентного органу здійснює державну реєстрацію такої потужності з власної ініціативи, про що повідомляє оператора ринку.
За виробництво та/або обіг харчових продуктів або кормів з використанням незареєстрованої потужності, якщо обов’язковість її державної реєстрації встановлена законом, тягнуть за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі двадцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб-підприємців – у розмірі одинадцяти мінімальних заробітних плат.